Giraffdag

Idag var en sån där dag man minns med glädje.
Jag har skaffat en orakelkortlek. Första kortet jag drog ur den (med intentionen om vad den skulle lära och hjälpa mig med) var det allra sista kortet, nummer 54. Det är en jättefint kort med två giraffer. En stor giraff som lutar sig ner mot en bebisgiraff. Encouragement står det på kortet. Det innebär i princip att man är på helt rätt väg. Man kommer inte att vara ensam i sitt "uppdrag" eller det quest man är i färd med. Stämmer perfekt nu när jag ska lära mig reiki i helgen och fokuserar väldigt mycket på detta.



Jag skaffade kortleken förra veckan och idag tog jag med den till jobbet efter att Ellen bett om att jag kunde ta med den så hon fick känna på den och dra ett kort. Jag berättade om giraffkortet jag hade tagit första gången jag drog ett kort ur den och hon bara vände på kortleken så var det just det kortet. Kortleken var ju alltså blandad sedan innan, de ligger inte i ordning. Så himla kul att just det kortet kom upp. Hon blandade kortleken friskt och avslutade med att dela på kortleken och det blev en helt naturlig delning av sig själv i princip (eftersom det är en så ny kortlek tänkte vi) och vilket kort får hon inte upp om inte exakt samma giraffkort. Vad vi skattade! Alltså dessa guider som finns runtomkring oss är ju för roliga med deras humor. Show-offs! ;) Ellen sa det så bra: "Ja om man kan skapa en hel värld så är väl inte att blanda en kortlek så svårt." Kortet stämmer in på henne också eftersom hon också gör stora förändringar just nu.
Efter att vi skrattat klart så berättade hon om en väninna till henne som hade gjort en shamansk resa åt Ellen. Hon hade hittat ett medicindjur (som jag inte vet innebörden av men ändå) åt henne och det var just en giraff. Hon kände inte alls någon anknytning till just giraffer men tänkte inte mer på det. Allt händer ju av en anledning.
När hon sedan återgick till sitt team på jobbet så stod hon och pratade med några. En i gruppen sa någonting som jag inte kommer ihåg exakt vad det var men ordet giraff kom in i alla fall. Hur ofta använder man djuret giraff i en mening liksom?!
Inte nog med det utan nu på kvällen när jag lekte med min son i gillestugan så kom han med en filt som ligger hopvikt under hans vagn. Vi har inte använd varken vagn eller filt på ett bra tag så jag tänkte inte mer på det - tills han vecklade ut den. Det är ju hans giraffilt! Hahaha. Helt otroligt!



Vi kollade upp vad giraffen hade för symbolisk betydelse men får inte in det riktigt i hur det skulle passa in i våra liv just nu, men det kommer säkerligen visa sig.

Det var min giraffdag det. Hoppas ni haft en fin dag - med eller utan giraffer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...