Dag två

Idag var jag inte alls på topp. Jag kände mig förvirrad och helt utmattad när jag kom till lokalen idag. Övriga medlemmar verkade känna likadant roligt nog. Ellen försäkrade oss om att detta är fullt normalt. Kroppen ska vänja sig vid denna nya energi som flödar runt och det tar ett tag.
Under dagens initiering kände jag mycket värme från Ellen förutom när hon höll runt mina händer. Då fick jag en behaglig sval känsla runt händerna och kunde visualisera som en ljus liten boll som cirkulerade mellan mina händer. Under tiden jag väntade på att de andra skulle få sitt så blev jag så otroligt trött och somnade nästan sittandes där på stolen. Man blir lugn in i själen av den där initieringen.
Efter det gick vi igenom de huvudchakran som finns i kroppen. När vi kom till tredje ögat så började en av de andra kursdeltagarna att prata om hur viktigt det faktiskt är att lyssna på sig själv och agera därefter. Medan hon pratar om detta så fick jag ett sånt tryck över bröstet och svårt att andas. Riktigt obehagligt så jag kände att jag behövde dela med mig av det till gruppen. Alla var rörande överens om att jag antagligen behövde ta till mig det budskap vi just hört om att vara sann mot sig själv.
När vi senare fick öva Reiki på varandra igen så kände många en kall energi över just mitt hjärtchakra samt solar plexus. Jag tänkte att det antagligen skulle bli bättre av all den Reiki jag fick av deltagarna. Vi gjorde först på den person vi inte övade på igår och sedan gjorde vi en gruppvariant. En av oss (jag fick lyxen att vara först) fick ligga på massagebänken medan övriga gav Reiki. Sedan turades vi om att vara den som tog emot Reiki. Det som var mest påtagligt av dagens Reiki var när vi var två och två fortfarande. När personen höll händerna över solar plexus så kändes det som att han hade flyttat en hand till mitt vänstra knä. Jag hade så ont i det två dagar sedan efter en löprunda att jag knappt kunde gå men efter dess har det avtagit rejält. Jag tittade lite och såg att händerna inte hade flyttats tills knät alls så det var säkerligen en av guiderna som jobbade på där. Utövaren själv sa att han trodde att reikin tog en paus eller nåt just när han höll händerna över magen för det blev kallare som att det slutade flöda Reiki. Superintressant! När han sedan kom ner till fötterna då kändes det som att energi dom cirkulerat i knöt ”flydde ut” genom foten. Jag känner fortfarande inte av knät och lär väl inte göra det heller efter detta. Ytterligare en intressant sak var att när jag gav Reiki till honom tidigare så fick jag ont i just det knät men det gick över när jag slutade ge Reiki. Spooky.
Efter Reikiövningen så fick vi göra en gemensam hatsurei-ho igen. Mycket lugnande. Detta gör man för att stärka kopplingen till Reiki. Efter det var det utdelning av diplom. Så häftigt att jag nu har ett diplom för Reiki shoden. Wow!
Efter detta så sa vi våra adjö till de nya bekantskaperna men jag kände att jag behövde stanna och fråga Ellen lite om det tryck jag känt över bröstkorgen. Trycket hade kommit tillbaka och jag visste inte om jag skulle satsa på egen Reiki eller boka in en stund hos Ellen för lite boost. Hon sa att vi kunde undersöka direkt så vi gjorde en snabb reikikoll på just hjärtchakrat. Hon fick till sig direkt att det var mycket sorg som behövde ut. Efter att hon lättat på några saker så tog jag ett djupt andetag och kände hur jag kunde ta så mycket djupare andetag än jag kunnat på flera timmar. Hon sa att det var som en rustning framför chakrat. Någonting som hänt mig som liten behövde bearbetas och det kan jag relatera till (inget allvarligt men ändå saker som satt spår). Vi pratade lite och ju mer vi pratade om det ju mer kände jag att det just detta som behövde rensas. Så skönt att det kom upp så tidigt efter kursen och att jag då redan har något att handfast arbeta kring. Ellen tipsade om att dra ett kort om detta och se om jag kunde få vägledning därigenom. Känslan av allt detta släppte mig inte när jag kom hem så jag drog snabbt ett kort medan jag forfarande var helt uppsluppen av detta. Jag fick ett underbart kort som bekräftar att man verkligen har spirit/guider runt en som vill en gott.

16 Rescue - You are always safe and secure, and free to be yourself!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...