Härlig reikisession

Efter att jag gick på trumresan i veckan kände jag att jag behövde en längre reikisession som uppföljning så jag bokade in en timme hos Ellen idag.

Jag började med att dra tre kort ur hennes underbara GAIA-/orakelkortlek. Jag drog med intentionen om denna blockering vi tror finns hos mig inför hela spirituella världen. Första kortet är grunden till problemet eller det problemet hänger över kan man kanske säga. Det andra är det som hindrar en från att komma till det första kortet. Det tredje är det jag ska fokusera på och det som kan hjälpa mig komma förbi hindret som det andra kortet


GAIAkortet är det starkaste kortet som finns i denna kortlek så det känns häftigt att det är dit jag ska på något sätt.
Frestelsen var lite svårt att tolka kände vi... Antagligen är det att jag känner mig dragen till att göra andra saker som inte gynnar mitt framsteg i den spirituella världen och borde vara lite vaksam helt enkelt.
Att jag fick spirituell kommunikation som tredje kort är ju bara så fint! Här gäller det att lyssna på Spirit och försöka ge mig själv reiki och också bara meditera in i sig själv så att man kan komma i kontakt med det andliga mer. Lita på min intuition.

Sedan startade vi med reikin då. Jag har alltid känt en värmande känsla (riktigt varmt faktiskt) av hennes händer när vi startar, men det blev mest svalt den här gången. När hon tog över magen blev det varmt och armarna men annars så frös jag mest hela tiden. Denna svalare energin är den spirituella energin. Värmande är från jorden, mer kroppsligt läkande kan man säga.
Kundalinienergin (en kvinnlig inre kraft typ som brukas beskrivas som en hoprullad orm kring ryggslutet) flödade under tiden också. Ellen sa att hon aldrig varit med om det tidigare under reikin på det sättet. :D Alla såna här saker gör att det verkligen känns som att jag skulle kunna åstadkomma en hel del med hjälp av reikin om det bara släppte lite.

Hon rensade ut tung energi från min hals. Flera gånger fick hon bära ut det och jag hade innan känt mig tung på britsen, som magneter jag och britsen jag låg på. Efter någon minut efter bortplockandet så kände det lite lättare. Inte som att jag tyngdes ner längre. :)
Ärkeängeln Gabriel kom direkt och var med under sessionen berättade Ellen efteråt. Hon tänkte på hur långt vi kommit sedan första gångerna jag gick på reiki. Hon fick rensa bort stenar över auran och jobba sig ner men nu är det hjärtat och känslor och blockeringar på helt andra plan som vi adresserar. Det var lite kul att hon sa det för precis samma sak hade jag tänkt på när hon höll på idag - just det här med stenarna som fanns från början.

Hon fick till sig tre saker under reikin:
* Skaffa mig en kvinnlig förebild - detta för att lättare känna vart jag ska och ha någon att hitta inspiration ifrån.
* Kommunicera med mitt hjärta. Bara sitta stilla med händerna över hjärta och bara känna det slå. Göra det lite då och då så att man kommer närmare sina känslor/sitt hjärta.
* Meditation - Ellen tipsade om att meditera på High priestess-kortet i min nyinköpta tarotkortlek. Jag har fått en meditation som hon tycker är bra som jag ska lyssna på när jag får tid. Förhoppningsvis nu i helgen.

Jag blev så otroligt avslappnad under den här timmen. Mer än jag brukar bli. Man blir alltid härligt mosig och avslappnad men den här gången var jag som halvsovandes nästan hela tiden och blev riktigt djupt avslappnad. Tack Ellen!!

1 kommentar:

  1. Åhhh va häftigt. Kan inte ens föreställa mig det där!

    SvaraRadera

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...