Min första trumresa...

... var en ren besvikelse får jag säga. Jag försökte att inte ha för stora förhoppningar - i värsta fall skulle jag bara få en härlig avkoppling. Jo tjena! Här sitter jag nu och begrundar allt vad gäller min plats i livet. Reiki- är det verkligen det jag ska hålla på med? Vad är jag egentligen bra på här i livet? Inte tusan är det att meditera i alla fall. Det jag mest kände av under hela kvällen var ett otroligt tryck över tredje ögat. Kan fortfarande känna av den så här en och halv timme efter att sista trumresan tog slut. Inte för att jag reste någonting... eller någonstans.
Jag var lite kort vid min utreseplats men kom varken ner till mitt kraftdjur eller upp till mina guider. Vi var 11 stycken i gruppen och ALLA reste någonstans och hade nåt att berätta. Då hade endast 3 stycken gjort detta förut. Kände en sådan otroligt stark känsla av att jag inte skulle vara där. Jag ville bara därifrån tillslut. Så nej, trumresa var inget för mig just nu. Jag hoppas att det är en övergående känsla. Fick ont i magen till och med efteråt.
Att jag fick ett sånt tryck över tredje ögat och inte kunde resa någonstans i mitt inre antar jag är ett tecken på att jag måste öva. Jag har inte mediterat så mycket och det här kräver mycket övning men att jag skulle reagera så väldigt negativt på det var jag inte beredd på.
Aja vi får väl se vad som händer. Jag har anmält mig till reiki 2 som jag skrev igår så jag lär ju gå på det ändå. Drog ett kort om just den kursen, och fick upp budskap om att byta riktning, fokusera på annat. Ehm, antingen jäklas korten med mig (för de kan de göra) eller så är det inte rätt tid för mig att fokusera på reikin, vilket känns himla märkligt.
Köpte min första tarotkortlek idag också. Kändes som att det kan vara bra att ha en sådan också och inte bara orakelkort. Tycker mest om orakelkorten dock.

1 kommentar:

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...