Skapade en flod



Jag gav Ellen reiki idag på jobbet i vårt vilorum. Faktiskt rätt härligt litet rum för att vara på kontoret. Det var länge sedan jag gav någon annan reiki förutom mig själv så jag såg fram emot det. Jag kände lite svag skiftning av värme över kroppen men inte så märkbart.
Sedan tog jag händerna på hennes fötter och efter kanske 20 sekunder så kände jag som att jag rycktes några millimeter närmare hennes fötter och fick känslan av att nästan sitta fast. 'Här stannar jag' tänker jag precis som Ellen säger, "håll kvar där!". Så coolt att vi båda kände starkt vid just det området. Hon kände sig som en flod sa hon, så lugn och fridfull som sveper genom ett landskap. Jag fick som ett lyckorus runt hjärtat kändes det som under tiden jag höll där över fötterna. Jättefin upplevelse.
Nu är ju Ellen reiki master och jag har bara gått kurs 1 (av 3) så jag blev jätteglad och inspirerad när hon efteråt sa att hon aldrig känt så mycket i kroppen förut när hon själv fått reiki från någon annan. Hon känner sig mest otroligt avslappnad, precis som jag själv.
Måste få fler "försökspersoner" att öva på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...