Spirituell lunch

Bredvid mitt jobb finns ett underbart grönområde som jag gärna promenerar runt i efter lunchen ibland. Idag var jag och Ellen iväg på en liten meditationspaus i just detta grönområde. Meditation är verkligen någonting som jag inte känner kommer naturligt för mig så jag hakade på för att se om jag kunde lära mig ett och annat. Hon guidade mig genom att känna fötterna rota sig i marken och hämta varm energi från jorden och sedan sträcka på mig och hämta spirituell energi genom huvudet. Samtidigt fokuserar man på sitt tredje öga - det mellan ögonbrynen ni vet. Jag kände att fötterna aktiverades lite och kunde tänka mig rötter som spred sig ut och ner under marken. Resten hade jag lite svårt att meditera mig till kände jag, men det var ju i princip första gången så det var väl inte så konstigt.
Jag hörde en uggla hoa under tiden vi mediterade och tyckte det lät väldigt avkopplande. Efteråt nämnde jag det för Ellen att det var härligt med ugglan i bakgrunden men hon hade inte hört någon uggla alls. Jag hörde den hur starkt som helst och tänkte att det kanske var ett budskap. Vi stod i en glänta och när vi tittade runt oss så singlade det ner en massa vita fluff från träd och buskar antar jag runt hela oss. Det var så otroligt fint. Ingen av oss hade sett något liknande. Jag uppmärksammade en citronfjäril också. Medan vi pratade om hur fint det var just där så ser vi en stor hare 15 meter från oss. Jättefin! Medan vi tittar på den och pratar tyst så hoppar den långsamt närmare - bryr sig inte om oss alls. Den hoppade mot oss och sedan lugnt upp på en slänt mitt emot oss. Det var häftigt att se för vanligtvis brukar ju harar vara så väldigt skygga.
Efter meditationen och innan vi gick tillbaka till kontoret så visade Ellen mig hur man kunde känna av energier (en av de saker jag ser mest fram emot efter reikin att bemästra). Jag "gnuggade" handflatorna mot varandra och förde de sedan ifrån varandra långsamt. Jag kände som ett lätt motstånd och när jag hade händerna kanske 25-30 cm ifrån varandra så lättade det upp. Det var min egna energi jag kände! Wow! Så. himla. häftigt. Jag försökte känna av Ellens aura också men det var lite svårare. Märkte av lite med vänster hand så kanske att den är mer känslig för energier.

När vi kom tillbaka så kollade jag upp vad både haren och ugglan betyder som naturväsensymboler. Ugglan var ju väldigt intressant. Hittade två betydelser och båda stämmer ju väldigt fint.
"Ugglan är ett mycket betydelsefullt tecken eftersom ugglan är en stark symbol för transformation. Om det här tecknet dyker upp i ditt liv kan det tyda på en nära förestående transformation." Detta stämmer ju bra eftersom jag just nu är i full flärd att utforska reikins kraft och möjligheter.
"Gör bruk av din visdom. Din gåva är att föra din egen visdom och tradition vidare. Här handlar det om att föra visdom och tradition vidare genom t ex skrift, tal eller handlande. Djurens Språk – Solöga" Detta tänker jag handlar om just den här bloggen. Jag känner starkt för att skriva av mig om allt som händer kring detta. Kanske bloggen kan bli något stort någon dag. Det vore ju jätteroligt!

Haren då - jo den var också slående. Ellen tänkte direkt på Ostara - fruktbarhetsgudinnan som har haren som symbol. Hon innebär pånyttfödelse och förändring vilket passar in. Här är Ostara avbildad med hare, uggla (!) och fjäril (!!). Alltså hallå?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...