Vinden

Idag vaknade jag och kände att jag ville fortsätta rensa och stöka ur förrådet på övervåningen. Vi har ett rum på övervåningen som inte är isolerat eller inrett alls som vi använder som förråd. Vi har en massa gamla kläder där uppe från när min son var ännu mindre än han är nu. Tycker inte om att ha för många saker hemma med tanken "utifall att". Sparat en massa kläder med känslomässigt värde som man minns med glädje. Även sparat mycket ytterkläder av ekonomiska skäl om det skulle komma ett till barn någon dag. Resten är bortskänkt eller ivägskickat till Sellpy. Att rensa bort gamla saker som man inte har användning av längre är lika härligt som att rensa bort gamla jobbiga känslor man inte vill ha kvar. Efter reikin är detta jättebra då man renar sig själv lite genom att göra sig av med onödiga saker. Det är helt underbart skönt att bli av med sakerna och se att det blir mer ytor med härlig energi kvar.

Man brukar tydligen säga att husets vind representerar kroppens medvetande typ. Så att rensa på vinden är som att rensa sitt inre. Mycket fint tänkt tycker jag.
Jag rensade inte bara utan jag passade på att dammsuga och göra rent runt fönstret också. Det kommer bli fint där inne när vi är klara :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...