Intressant reikisession

Jag har mått rätt så sisådär sedan reikikursen och inte fokuserat på reiki alls tyvärr. Först var det utrensningen som alltid är rätt påfrestande, och efter det blev jag förkyld med en rejäl hosta, som säkerligen också var utrensning, och sedan har det var andra privata saker som påverkat mitt liv så jag har inte ägnat mycket tid alls till reikin faktiskt. Därav mitt avbrott i bloggen här.

Sedan min förkylningen så har jag haft en isande känsla i luftrören mitt i bröstet, men efter att det inte gav med sig efter att hostan gjorde det så bokade jag in en reikisession till idag. Vilken halvtimme det blev :)

Det första som Ellen fick till sig var en rädd liten kanin/hare som var vid mig. Hon lugnade den och sa att allt skulle bli bra. Den var inte vit utan lite spräcklig och jättemjuk och fluffig. Det påminner mig om den kanin jag såg framför min inre syn innan min trumresa i augusti. Vi kom fram till att det nog ÄR mitt kraftdjur. Yay! Känns jättekul.

Det hon hittade i luftrören var som en metalltråd som satt fast inifrån bröstkorgen, upp genom halsen och ut genom käken på höger sida. Jag har ju känt att det ilat hela upp genom halsen så det var ju riktigt slående. Efter att hon dragit bort den blev det som en stor isande klump där istället sa hon. Riktigt isande kall så det gjorde nästan ont att ha händerna där tydligen. Jag kände själv en väldig kyla stundtals från hennes händer och stundtals så fluktuerade dem i väldig värme. Det kändes som att luftrören vibrerade på ett konstigt sätt två gånger och det lär ha varit när hon drog ut metalltråden.
Efter att hon fick bort den stora isande klumpen så fyllde hon på med ljus där. Kaninen var tydligen med där, ivrigt ifyllandes. :)

Hon satte sedan händerna på min högra höft. Hon höll där rätt länge och ju längre hon höll händerna där desto svårare fick jag att ligga still. Det var som ett oerhört pickande och stickande inifrån. Det gjorde inte ont, men rätt obehagligt. Hon kände som en stor luftbubbla som expanderas och till slut spräcktes. Det var en stor energiblockering som släppte helt enkelt.

Efter berättade hon att hon starkt fått känslan av att allt jag jobbat med de senaste åren (det har varit rätt omtumlande tre(-ish) år för mig) inte grundar sig i något som hänt mig i det här livet, utan det är tidigare livs svårigheter som fortfarande sätter sina spår. Hon trodde att jag säkert levt många liv (som även Helena från Willow också sagt) och nu är det dags att tag i dem. Så jäkla spännande! Jag känner ju hela tiden som att det är något jag ska göra och ta tag i men det blir aldrig riktigt bra vad jag än gör känns det som. Under reikin idag så satt jag med Ellen och Ellens reikiguide och skrev på ett papper (alltså i ett annat plan, Ellen såg det för sin inre syn). Jag skrev ner orsaker till dessa svårigheter tydligen och det var bl a att jag antagligen förlorat ett barn i ett av mina tidigare liv. Jag har nu bokat in en Shamansk behandling hos Helena på Willow om en vecka för att se om det kan hjälpa. Ska bli så otroligt spännande! När vi pratade om det här så fick jag sådana spiritual chills! Hihi.

Efter reikin fick jag dra två kort. Ett för där jag är just nu, och ett dit jag är på väg. Så himla slående så det är ju skrattretande!



The Fee Lion - det är här jag är, reversed reading


The Oak Men - det här hit jag ska, igen reversed reading.


De underbart fina korten är The Faeries Oracle av Brian Froud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...