Tarotkort för veckan

Igår hade Ellen med sig en tarotkortlek i pocketformat till jobbet. Hon frågade om jag ville ha en dragning inför veckan som kommer - sista veckan på treveckorsrensningen som "ingår" efter reikikursen. Självklart gjorde vi en sådan.
Vi drog ett för vad veckan kommer att ge - sedan ett för vad jag kan göra för att komma framåt och till sist vart veckan kommer leda mig. Väldigt härligt sett att se kortsiktigt framåt och inte blicka så långt i framtiden.

Första kortet jag fick var fem i stavar.
Den demonstrerar fem olika personer som försöker samarbeta men de ser alla ut att följa en egen planritning ungefär. Alltså lite kollektiv kaos :) Kortet blev uppochned och det representerar då en inre känsla. Det är lite så jag känner just nu - den här rensningen är rätt jobbig för huvudet då man bearbetar en hel del samtidigt som man måste fokusera på nuet.




Andra kortet jag fick var kung i svärd. En kung som sitter på en tron och tittar framåt med ett svärd i handen. Det är moln bakom honom men de är låga som att molnen lägger sig. Även detta var uppochned. Tolkar det som att jag måste försöka samla tankarna och fokusera på en sak i taget. Försöka stolpa upp vardagen lite så att det inte blir så många val som behöver göras.





Tredje kortet blev åtta i svärd - rättvänt. Det är sju svärd som är fast i marken som ett staket, men med en öppning framtill. Mitt i svärden står en kvinna med bundna armar och ögonbindel. Hon kan dock enkelt ta av sig ögonbindeln och gå rakt ut ur denna "bur". Hon har en fot på marken också och en fot doppad i vatten. Vattnet symboliserar det undermedvetna och det spirituella. Lite svårt att tolka vad denna vecka då kommer att ge mig känner jag, men jag ska nog försöka lyfta blicken lite och se på det stora hela.




Det var riktigt härligt och kul att göra en sådan här kortläsning. Jag ska göra en årsläsning med mina orakelkort tror jag, för året som är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...