Reiki

Imorse var jag på reiki hos Ellen igen en hel timme. Så skönt! Den där kvarten på distans hjälpte inte så mycket på vaden och de ställen jag hade ont och jag kunde inte riktigt få bort tankarna på att det var någonting som behöver bearbetas för att det ska gå över. 

Redan innan trodde Ellen att jag skulle få mycket reiki runt huvudet. Mycket föraningar :) Hon började med att kolla av mina chakran för att se hur energin flödade. Många chakran var stängda. Det roliga var att när hon kollade kronchakrat så kändes det som att hela huvud snurrade runt så jag tänkte att jisses, det chakrat var igång rejält. Tydligen var det helt stängt där så det var väl en signal på att jag måste få igång det igen. När hon gick vidare till nästa chakra så slutade huvudet snurra. 
Direkt när hon "kopplade upp sig" så började jag känna en ilande känsla över bröstbenet. Halsont kom också. Även halschakrat och hjärtchakrat var helt stilla och behövde rensas. Den där ilande känslan har jag haft några gånger tidigare också vet jag just under reiki. 
Själv känner jag inte så mycket alls under reikisessionens gång förutom att jag blir så fullkomligt avkopplad, men tydligen kom det jättemycket reiki i början. Hon nästan svajade där hon stod sa hon. Riktigt häftigt när det blir så. 
Jag kände även ett tryck över det tredje ögat. Det höll i sig till en halvtimme efter att reikin slutade. Det där trycket är ett typiskt tecken att det håller på att öppna sig / aktiveras. När jag kontrollerar mina chakran med pendeln hemma så snurrar den alltid som mest vid det chakrat så det är nog på gång starkt! Jättekul!
Mitt i reikin hörde vi en sopbil komma utanför och härja runt som sjutton med olika sopkärl. Ellen tyckte att det var lite roligt och såg symboliken i att vi rensade ut en massa saker men på ett litet annat sätt. 
Det hon fick till sig var att benet gör ont som i symbolik för att jag ska röra mig framåt men inte riktigt kommer framåt eller hur man ska tolka det. Starkt kopplat med halschakrat men jag vet inte alls hur jag ska hantera detta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...