Fullmåneritual

Idag hade jag min första fullmåneritual. Jag läste om det och fick tips innan om hur man kan göra. 
Jag tog fram mina stenar, min essens"grej" (sköldpaddan, som vi köpt på Maldiverna) och ett glas vatten. Jag hade läst om att man kunde ha en sak för vardera element - vatten för vatten så klart, stenarna för jord, essensen för vind och ljuset under essensskålen för eld. Kände att det var rimligt - och rätt säkert med vattnet där eftersom man ska bränna upp papper under ritualen... :)



Jag tog fram tändsticka, papper, penna samt något eldtåligt. Jag satte mig i gassho (reikirelaterat där man sitter med händerna som i bön och tummarna mot hjärtat). Kände att det skulle vara fint att lägga händerna över stenarna efter gassho så det gjorde jag. 
Jag gick igenom i huvudet vad jag känner mig klar med och verkligen vill bli av med i mitt liv och skrev ner det på ett papper. Sedan tände jag en tändsticka för elda upp pappret och lade den i skålen. Den slocknade rätt snabbt dock, även fast det var en liten pappersbit så jag tände på den igen. Inte ens då ville den bli helt uppbränd men jag lät den vara så. Kanske inte så lätt att bli av med då tänkte jag :)



Sedan skrev jag ner det jag vill bjuda in mer av i mitt liv och läste tyst för mig själv igenom de sakerna. Sedan var det klart. Inte svårare än det är det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...