Första mötet

I november 2018 fick jag, av en slump, veta att en kollega, Ellen Ekerling, sysslar med reiki. Jag har för flera år sedan gått hos en annan som gav mig reiki en gång men kände inte att det gav så mycket och jag kände inte mycket under själva sessionen. Jag blev intresserad av själva tekniken och metoden och har läst flera böcker om livet efter detta, chakra, tidigare liv-regressioner och liknande. När jag då fick frågan av kollegan om jag testat reiki på min fot som jag hade problem med just då blev jag genast intresserad.
20 november hade jag första reikisessionen med Ellen. Vi bokade in en halvtimme för min stackars fot. Hon kopplade upp sig mot reikiflödet och började vid mitt huvud. Jag hoppade till av förvåning (bokstavligen) när jag kände hur mycket värme som utstrålade från hennes händer. Jag låg där och kunde inte låta bli att le av den otroligt häftiga upplevelsen. Värmen skiftade och blev till och med kall beroende på vart hon arbetade på kroppen. När hon kom till foten så blev det varmt återigen. Efter att hon gått igenom hela kroppen berättade hon att jag var väldigt mottaglig för reiki och det var lätt att läsa av mig. Kändes så bra att höra det. Alltid känt mig åt det andliga hållet men inte vetat vad jag ska göra med det. Angående foten så fick hon till sig att jag "lika gärna kan ta det lugnt ett tag och inte springa runt". Under hela hösten hade jag haft det väldigt jobbigt med stresshantering både privat och på jobbet vilket gjort att jag inte kan boka in så många aktiviteter på min fritid som jag är van vid. Alltså rätt träffande. :) Foten gjorde ont även veckan därpå och jag tänkte att det antagligen inte hjälpte något. När jag hade varit på julledighet i två dagar dock så kom jag på att jag kunde gå normalt och foten gjorde inte ont. Jag hoppade på en fot, tryckte där jag haft ont och sprang lite men kunde inte framkalla något ont alls. Så häftigt! Från en dag till en annan gick den från att göra ont hela tiden när jag gick till att inte göra ont alls.
Jag började prata mycket med Ellen på jobbet och hon tipsade om Willow som hållit i de reikikurser som Ellen gått. Helena, aka Willow, är shaman och erbjuder tidigare liv-regressioner. Efter att ha tänkt på det några dagar så bokade jag en session för just detta. Mer om det i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

1111

Nu när jag kollade in på bloggen för att se mitt förra inlägg så såg att besökarantalet var på exakt 1,111. Änglanummer 1111 står för "...